
Podstawowe informacje o pozycjonowaniu
Więcej o pozycjonowaniu stron www - kliknij tutaj.
Znamy trzy kluczowe strategie pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe odgrywa specyficzną rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, Światowe Dni Młodzieży czy Dzień Ojca. Ten typ pozycjonowania będzie wyjątkowo efektywny, jeśli popularna w konkretnym czasie fraza zostanie odkryta i wykorzystana z odpowiednim wyprzedzeniem. Zwykle pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Przeważnie trzeba rozpocząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, żeby Google zdążyło na czas zaindeksować nową bądź zmienioną treść strony.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Dalszy typ pozycjonowania to dobre i wypróbowane rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Za sprawą poprawnego dobrania słów kluczowych, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z interesującą nas branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads ulegną istotnej redukcji. Pozycjonowanie Long Tail to też znacznie mniejsza konkurencja. Ważne jest również to, że coraz powszechniejsza jest tendencja do wpisywania długich zapytań w wyszukiwarkach.
Przykłady pozycjonowania Long Tail:
– golarka Philips MG5720/15 szara,
– telefon Samsung Galaxy A40 biały,
– obuwie Adidas Hard Court czarne sklep online.
Pozycjonowanie na długi ogon jest bardzo istotne szczególnie dla sklepów online. Za pośrednictwem tego rodzaju fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader obszerny asortyment artykułów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w Google.
Pozycjonowanie Lokalne
W tym pozycjonowaniu najważniejsze jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się na ogół:
– dzielnicę (np. “sklep rowerowy Polesie”)
– miejscowość (“klub fitness Kraków”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie zda egzamin w działaniach dla firm lokalnych, które adresują swoje produkty tylko do klientów przebywających w konkretnym regionie. Ta metoda pozycjonowania jest przydatna także wówczas, gdy przedsiębiorstwo ma nieduży budżet na reklamę i nie ma możliwości konkurować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “restauracja chińska“, to “restauracja chińska Kraków”.
Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]