Co sprawdza audyt SEO?

Audyty stron internetowych - więcej o tych usługach.

Zgodnie z internetowym wydaniem Słownika Języka Polskiego PWN audyt to kontrola spółki, przedsiębiorstwa lub firmy pod kątem różnych obszarów, m.in organizacyjnych i finansowych, jak również oszacowanie możliwości przyszłego rozwoju. Co, mając na uwadze powyższą definicję, oznacza zatem audyt SEO? Jest to wnikliwa analiza strony internetowej, sprawdzająca różne jej elementy, jak metadane, strukturę nagłówków, kod strony, szybkość wczytywania się strony i wiele mniej i bardziej ważnych aspektów. Poza samym wskazaniem uchybień oraz błędów, w szczegółowym audycie SEO muszą być zamieszczone też wytyczne odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO sprawdza stronę internetową pod kątem treści na stronie, zgodności ze standardami W3C, dostępności, jak również poprawności kodu. Co więcej sprawdzane jest też, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek internetowych. Mówiąc krótko, audyt SEO zamawia się w agencji, aby wskazała ona wszystkie nieprawidłowości na stronie i – co istotne – zaproponowała działania, które umożliwią ich naprawę.

Bezpłatny audyt SEO nie wskaże wszystkich uchybień na stronie

W internecie jest wiele narzędzi i stron, dzięki którym ekspresowo i za darmo wykonuje się audyt SEO strony www. Pozytywy takiego rozwiązania? Cena i szybkość. Wady? Jest ich sporo. Darmowe narzędzia lub też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, są bardzo niedoskonałe. Jeżeli już przyuważą jakieś uchybienia na stronie, to z pewnością nie wszystkie. Wiele pomyłek (przykładowo w kodzie) zauważyć można jedynie w czasie analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez specjalistę w danej dziedzinie.

Na audyt SEO realizowany przez agencję należy poczekać zwykle od tygodnia do ok miesiąca. Termin na przygotowanie raportu powinien zostać określony w umowie podpisanej z agencją, która podjęła się jego przeprowadzenia. Audyt w wersji płatnej pozwoli wykryć wszystkie istotne błędy ukryte w witrynie. Jeśli strona była utworzona na platformie pokroju Magento czy Shoper albo na ogólnodostępnym szablonie, to elementów do naprawienia może być sporo. Kiedy witryna wolno się wczytuje, a na ważne dla klienta słowa kluczowe pojawia się daleko poza pierwszą setką wyników wyszukiwania, to również są to znaki, że zlecenie zewnętrznej firmie SEO audytu jest odpowiednim pomysłem.

Audyt SEO – co ujawni, gdy będzie wykonany sumiennie

Poprawnie wykonany audyt SEO może odkryć sporo wad strony, w szczególności:

  • brak lub nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Analytics),
  • powody słabej widoczności witryny na słowa kluczowe,
  • rzeczywista ilość zaindeksowanych podstron,
  • problemy z dostępnością strony dla robotów,
  • poprawność kodu witryny,
  • poprawność w hierarchii nagłówków,
  • słaba jakość zawartości strony,
  • brak tłumaczeń wersji językowych strony,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • błędy strony w wersji na komórki, np. nieprawidłowe wyświetlanie się jakiś elementów,
  • brak lub nieuzupełniona wizytówka Google Moja Firma,
  • powolne wczytywanie się strony w wersji na komputer i na urządzenia mobilne

.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]