Agencja SEO – co może zaoferować Twojej firmie?

Skieruj się tutaj, aby uzyskać więcej informacji o ofercie firm SEO.

Firmy lub administratorzy sklepów internetowych, którzy pragną, by dotrzeć do najlepszych pozycji w wyszukiwarce, mogą to uzyskać na minimum 3 sposoby. Pierwszy, którego nie zalecamy, to podjęcie starań na własną rękę. Nie mając wiedzy w problematyce SEO i nie śledząc codziennie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, trudno działać prawidłowo i – co najistotniejsze – efektywnie. Kolejne podejście to zatrudnienie na etat doświadczonego SEOwca, niemniej jednak nie każda firma się na to decyduje ze względu na budżet. Trzecie wyjście to nawiązanie współpracy z agencją SEO. Budżet przewidziany na zadania agencji SEO można dopasować do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że poza specjalistami od SEO w pracują tam także eksperci od copywritingu, projektowania graficznego, kampanii Google Ads i programowania służący rzeczową pomocą w tych kwestiach.

Firma SEO – postaw na tę, która istnieje na rynku od lat

Polskich agencji SEO jest mnóstwo. Na co zwrócić uwagę w trakcie szukania podmiotu, która zwiększy naszą widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania? Rekomendujemy wybrać agencję, która działa na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, ale również tych reklamowych i kreatywnych, z miesiąca na miesiąc rośnie, co nie zawsze zapewnia wysoką jakość usług. Współpracując z agencją, która funkcjonuje od mniej więcej dziesięciu lat, można mieć zaufanie, iż dysponuje ona ogromnym doświadczeniem i może bez trudu zaprezentować szerokie portfolio swoich uprzednich prac. Na stronach agencji SEO często dodawana jest sekcja „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę wypada przeczytać studia takich przypadków, żeby przekonać się, jakich rezultatów można oczekiwać po agencji, a także to dla jakich branż pracowała oraz z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć. Solidna agencja SEO to taka, której działania są przejrzyste: pisze o harmonogramie zadań na nadchodzące tygodnie, ale także przekazuje raporty z wykonanych działań i ich następstwa.

Druga licząca się kwestia to personalizacja oferty i dostosowanie zakresu działań do potrzeb działalności, którą prowadzi klient agencji. Jeżeli agencja SEO na chęć współpracy reaguje w parę minut, a oferta wygląda jak gotowy szablon, należy traktować to jak sygnał alarmowy. Po wysłaniu pytania pracownik sumiennej agencji SEO powinien skontaktować się z potencjalnym klientem, aby dopytać o pomocnicze informacje o firmie, konieczne do zaprezentowania dla niej kompleksowej oferty. To dane, których nie można odnaleźć samodzielnie w sieci, jak np. informacja o realizowanych do tej pory działaniach SEO czy o ważnych dla klienta usługach albo artykułach, które stara się wypromować.

Rozliczenie za rezultaty – czy to dobry model rozliczeń z agencją SEO?

Nieufnie należy potraktować agencje SEO, które proponują typ umowy z opłatą za wypracowany rezultat. W takim systemie płatność odbywa się wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na uzgodnione w umowie pozycje w SERP (np. wejdą do Top5 lub pierwszej strony wyników). To wciąż stosunkowo popularny rodzaj rozliczeń, jednak niesie ze sobą spore niebezpieczeństwo – można wszak osiągnąć błyskawiczny efekt łamiąc zasady ustalone przez Google. Nieustannie modyfikowany algorytm dodatkowo nie pomaga w dotrzymaniu obietnic złożonych zleceniodawcy, w związku z tym dobra firma SEO nigdy nie zapewnia osiągnięcia konkretnych efektów. Jeśli chodzi o cenę za usługi agencji SEO, to z rzadka bywa ona stała – na ogół w pierwszych miesiącach po podpisaniu umowy konieczne są większe nakłady finansowe, żeby opracować dokładny audyt SEO, a następnie wykonywać wszelkie wyliczone w nim zalecenia. W późniejszym okresie współpracy, gdy strona klienta jest już zoptymalizowana, koszty prac bywają dużo mniejsze.

Lokalizacja firmy:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]